torsdag, mars 01, 2007

Tävlingen avgjord!


FANFAR(det är bara vinnaren som får klicka på Fanfaren) till vinnaren SIU, denna tävlande har 4 rätt av 6 möjliga och har på ett ödmjukt sätt besvarat frågorna lugnt och metodiskt, och här kommer svaren;

1. Min syrras Pappa ansåg att åtgången på Ballerinakex blev dyr för firman då ett par hundra man tog en styv decimeter kakor med sig när man gick tillbaks till arbetet efter fikapausen. Han införde skorpor, med stor ekonomisk vinst, därav Ahlinbakelser.

2. Jag glömde en kastrull nykokt härlig nässelsoppa i köket när jag bommade igen och åkte på semester 7 veckor, jag och "A" letade lik när vi kom tillbaks och kände odören.

3. Tosca, svarade jag ju inte när Härenstam pressade mig i en dubbelchans, jag jobbade på operan då och spelade faktiskt Tosca några dar innan. Dessutom hade jag och "A" vår första dejt på Operan, tittandes på Laila Palme i rollen som just; Tosca.

4. Vinsten var en bäversafari i Grangärde med tillhörande middag, stekt kassler och chokladpudding till dessert stod det på matsalsdörren å när jag påpekade att vi var lovade 3-rättersmiddag så sa tjejen i lobbyn att hon kanske kunde fixa lite sallad... Innan jag blev skogstokig så kom restaurangchefen ut till oss och förklarade att vi hade en egen meny med pepparstek och en riktig efterrätt. Vad gäller bäversafarin så sa samma tjej i lobbyn att några bävrar hade man inte sett på flera år men vi fick gärna låna ett par kanoter för att kolla själva, det struntade vi i...

5. En riktig Grålle är av märket Ferguson.

6. 43 kg DVD-filmer och Rolexkopior till familjen och andra, således 23 kilos övervikt. En klockleverans att minnas är den till en hornkollega i en av landets radioorkestrar, nån vecka efter överlämnandet av Rolexkopian så var denne man på golfbanan och måste väl ha fått ett märkvärdigt bra utslag, för efter det utslaget gick klockan 10 ggr så fort som vanligt.

Vinsten kommer från denna Kinaresa och kommer att skickas per post till SIU

Här har vi en förbannad deltagare(Släktning) vars mailtrafik jag offentliggör;

Till: Johan
Ämne: rätt svar

Hej !
Här kommer rätt svar på frågorna !!
1 A
2 D
3 B
4 B
5 B
6 D

Skicka priset omgående....

/nn

Subject: SV: rätt svar

Hahaha, köp en rymdraket och åk hem till Mars, men, vänta nu, det måste ju betyda att jag också är från en annan planet, hm, det förklarar ju en del…
HälsarJohan


Till: Johan

Ämne: rätt svar

var fan är priset ?
/nn

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man tackar ödmjukast. Ser fram emot priset...OCH; du vet vad jag inte vill ha!!

Johan Ahlin sa...

nejnej, du vann rättvist mot 36 st looosers, vinsten är DVDboxen med Tom Cruises mästerverk Mission Impossible 1-2 i oklippt skick.
Stort grattis.

Anonym sa...

Grattis siu, ååå Tom Crise vilken lyllos du är ! Välkomna till Mars (månad eller planet)ni väljer själva !