torsdag, mars 22, 2007

Ni följer väl Fichtelius "Perssonsåpa"!

Göran Persson kan verkligen sin Machiavelli, som i boken Fursten från 1500-talets början beskriver många maktverktyg och hur man blir den som bestämmer. Jag kan inte tänka mig att Persson rådbråkade Pagrotsky angående omröstningen om EMU, klart som tusan att han lackade ur, "Paggan", och körde eget race med nejtackarna. Det har ju visat sig att Göran Persson har varit omgiven med idel ja-sägare, alla andra har fått tråkiga invektiv slängda efter sig, åtminstone i Fichtelius sällskap.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men jag följer när Gudrun Schyman gör sig ännu dummare än hon redan är i olika företag på börsen:) maken till korkad människa får man leta efter.
Det är som jag Johan skulle nästla mig in hos radiosymfonikerna som förstehornist helt utan kundskap dragandes med en blockflöjt.
Det är som en billig dokusåpa.

vänligen den ödmjuke kil.

Johan Ahlin sa...

Roligast var ändå när hon kissade på sig på en biopremiär och tog av sig trosorna. Det är moget det.

Anonym sa...

Politik är konsten att förhindra folk att lägga sig i vad som angår dem. Persson has two ends.The sitting end and thinking end. Success depends on which he use most.
FIÖ

Johan Ahlin sa...

Persson är alltså en slags korv?