lördag, mars 10, 2007

Ok, här är facit!

The Ark, Måns, Andreas Johnson och Sonja Aldén. Viss reservation för 1:an o 2:an, de kan byta plats. Sonja Aldén får smaka på Kurt Olssoneffekten(let's dance), alltså att Göteborgarna röstar på sin landsman icke beroende på kvalitet utan bara pga etnisk tillhörighet... Samma gäller Måns och Andreas, de kommer till viss del få många röster därför att det är många tonårstjejer som röstar.
Mina barn håller Sanna Nielsen högst, de kan hennes låt efter två hearings, jag borde väl också hålla henne högst av kollegiala skäl, men, min favorit är ju Sarah Dawn-Finer, bäst röst men hopplös låt och dålig "show".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok top5 bidragen enl följande

9-10-1-6-4

the ark låter som billy Joel kom jag på, snuskigt likt faktisk.

vänligen kil

Johan Ahlin sa...

Instämmer, Andreas Johnssons låt klingar tillika som en sådär 20 andra låtar, ett som vi branchen kallar "Potpurri", ett musikens pyttipanna.

Anonym sa...

hmm Jag är nöjd prickade "nästan" klockrent om man lägger ihop mina skriverier hos Mange.

trevlig helg jag börjar på Marianne records på måndag:)