fredag, mars 16, 2007

Old way!


Jag tillbringade en stund på förmiddagen idag i en mörk källare med idel vintageprylar. Jag hjälpte SoundtrackOfoOurLivesMattias med några pålägg. Vi spelade in på det gamla sättet med rullbandspelare utan datorhjälp, rockbakgrunden hade gjorts live i studion, det enda som lades på var mitt valthorn. Mattias gillar THE WHO, jag med. Deras basist som också var hornist plockade faktiskt fram hornet lite då och då. Vilket trumspel av Sandsten, han är nog den mest fingerfärdiga rocktrummis jag känner. Detta är musik till en större produktion i SVT kommande höst. Det ska bli ett sant nöje att kolla in denna. Har jobbat med seriens regissör förut, jäkligt proffsig. Inte bara för att han liksom jag anser att tyska Heimat är den bästa TV-serien någonsin, produktionsmässigt iaf.


Tänk vilket jobb man har, spela med de bästa rockmusikerna på förmiddagen för att sedan få spela Mahlers 5:a med en av landets Radioorkestrar ikväll.


Jag jobbar verkligen med min hobby och är tacksam nästan varje dag!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tacksamma vi är idag! :-)

Johan Ahlin sa...

Yes box, har med feber i kroppen spelat Mahlers 5:A med Radioorkestern och typ feber i kroppen, men Alvedonet är ju bra som fan och det gick tillslut, det enda som är jobbigt är att det är så jäkla svårt att hosta när man behöver, direksändning på radio i sverige och säkert massa andra länder gör att man späker sig å det grövsta

Mange sa...

Varför inte tacksam VARJE dag...?

Johan Ahlin sa...

Hm, man kan väl alltid vara tacksam för att Omegan inte drar sig en sekund, att vi har 12 meter till stans bästa sushi, 180 meter till norra europas bästa köttdisk, 90 meter till SevenEleven, å just det; att barnen hållt sig friska hela vintern, haha

Mange sa...

Sushi - ok, men SevenEleven Johan...är det nåt att vara glad över?

När jobbar vi ihop igen nästa gång?

Johan Ahlin sa...

Man får väl hoppas att det inte dröjer alltför länge innan du får chans att dränka min spröda lilla ton:)