onsdag, oktober 31, 2007

Svordom utan åtgärd!

På onsdagkvällarna får barnen kolla tv, Bonde söker fru, ett riktgt skitprogram, men, en av killarna kommer från byn i Dalarna. Kidsen älskar iaf programmet, ända tills den kvinnliga bonden fick besök av på sin gård.

Då säger "K" 8år;

- Vilken jävla bil han kommer i!
- Vet han inte att han förstör miljön, ful är den också!

Hon har aldrig svurit nån gång, kanske viskat lite fula ord i lillebrors vetgiriga öra, men aldrig i en huvudsats med syfte att förstärka sin mening.

Vi låtsades inte om svärordet men blev lite stolta blev vi att hon snappat nåt från klimathots-tv eller oss.

9 kommentarer:

steffi sa...

Hallo!
Jag är imponerad att K aldrig svurit förr. Hur gör ni?

Johan Ahlin sa...

Hon har svurit, men inte i min omgivning.

steffi sa...

Helt otroligt! Bra jobbat både från er och lilla K.

Anonym sa...

Jag försökte med att få en arbetskompis till svordomar spontant under 8år men lyckades ej med den bedriften,det enda hädelse han drog till med en gång var (Nedrans spjuver)men är man pingstvän som han så behöver man inte svordomar tydligen:)han kunde hamna under rasande bokhyllor/hammra bort tummen/ramla ner från ställningar men ingen svordom,mja han svor när han härmade mig men det räknas inte.Jag kom ihåg att gränsen för svordomar i 10års åldern var när man kom upp till tågstationen ca 1km från hemmet,då kunde man börja svära utan att mamma b hörde:)

Frid kfl

Grannfrun sa...

Fantastiskt K! Några svordomar är väl inte fel? Det är ju 2007, eller hur!

Stefan Ekström sa...

Vilket bilmärke var det som inte föll i smaken för K ? I era kvarter rullar det väl mest BMWs och Mercor.

Johan Ahlin sa...

Det var en röd V8, Pick-upp

Anonym sa...

Hej
Kan K lära mig nån svordom? Kanske på nästa hemliga äventyr? Hälsa henne.

Johan Ahlin sa...

Nora;
Jag ska hälsa K, och angående hemlig resa hoppas jag att du vill åka med K nån lördag innan jul!