måndag, november 05, 2007

Jämställdhet mellan könen eller...

...mellan människor?

Det känns som om "ojämlikheten" är större mellan människor än mellan manligt och kvinnligt. Därför tar jag en timeout från genusdebatten, och skiter totalt i de skribenter jag läst i ett halvår, tugget kommer om igen. Typ Natalia Kazmierska och Linna Johansson som skriver bitvis roligt, men ibland helt uppåt väggarna "oresearchat", feministretoriken verkar ha fått ett egensyfte där nätverkandet och klatchiga oneliners är viktigare än kunskap i sakfrågorna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ok detta har inget med jämställdhet att göra:) Jag vill bara tacka för en utsökt macka på lördagsmorgonen,det finns ett finare ord på mackan men som halvt ordblind ger jag mig inte i kast med det namnet:)

Vänligen den ödmjuke kfl ps snygg soffa ni köpte,låt inte ungarna sörpla blåbärsoppa liggandes där på helgdagsmorgonen bara.

Johan Ahlin sa...

Macka duger alldeles utmärkt, men, vill du köpa en sån du fick hos oss så säger du "kroasang", ska du skriva det på inköpslistan skriver du; Croissant.

Och du, glöm inte vår utgång på stan nån kväll.

Anonym sa...

Jepp då blir stan osäker,"Croissant" hmm ja så heter det:)
kfl

Grannfrun sa...

Nä pausa inte Johan. Det vore som att sluta engagera sig mot rasism bara för att några antirasister kommer på några braiga one-liners.
Fortsätt för Ks skull om inte annat. Du kan ju alltid läsa andra skribenter. Köp tex "Myten om det motsatta könet" av Ingemar Gens. Han skriver om hur sorgliga och förlamande våra stela könsroller är för alla - både killar och tjejer. Go Johan go.