fredag, november 09, 2007

En liten kille, eller en...


Åthelsike för stor klubba, jaa, det är frågan...

Denne snubbe skulle efter inventering av radions instrumentförråd klubba nåt fackföreningsmöte öppnat, typ lärarnas riksförbund eller liknande.

Allt kan köpas för pengar och vill folk till ett fackföreningskonvent ha ett "gag" med "ett riktigt jävla klubbslag" till öppningen, då har de träffat rätt. En musiker kan köpas för vad 17 som helst, vill man höra mig spela Säkkijärvipolka stående på ett ben, nog gör jag det allt... om det är bra betalt förstås.(Jag kan faktiskt spela den, riktigt fort också, för den som gillar sånt) Det bor således en freakshowentreprenör i de flesta musiker.
----

Over and out.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som en gäddklubba om du frågar mig:)

kfl

Johan Ahlin sa...

Jag ska fixa en liten klubba till dig och dina fiskar i Långtjärn,haha

Anonym sa...

mm frakt med Långtradare är inte billigt idag Lol
kfl

Anonym sa...

När jag var ung klubbade vi lake med såna där klubbor. Vi tog en stor risk då för oftast slog vi hål i isen. Hörde häromdagen om en tjej på ett försäkringsbolag som fick skäll av chefen för att hon tog för stor risk då hon tecknade en livförsäkring på en 102-åring. Inte alls svarde hon. Vår egen statistik säger klart och tydligt att det är mycket sällsynt med dödsfall i den åldersgruppen. Något för SiU.
FiÖ

Anonym sa...

Vadå??? Kan man inte teckna en livförsäkring på 102-åringar... ;-)
Du har ju en poäng Johan i att allt kan köpas för pengar...med en premie på några hundratusen så kan nog även 102-åringen köpa sig en livförsäkring...