tisdag, oktober 16, 2007

Med brallorna nere...

Jag gick till kineserna på Hötorget med min reservlaptop i morse, om man smyger sig på dem så ser alla skärmar ut som filmen Matrix, koder som rusar förbi, och jag kan lova att det inte är skärmsläckare.
Från att vid tidigare besök ha varit ganska likgiltiga och intetsägande så blev det en yster dialog på kinesiska efter igångsättandet av laptopen, som utmynnar i en jäkligt pinsam situation för mig, den ena kinesen undrade blygt var i hela världen jag hade fått tag på en så ny variant av operativsystemet Vista att den inte ens finns beskriven hos Majkrosoft. Jag, som på senare tid varit väldigt restriktiv med användandet av icke betalda programvaror svarade mumlande nåt om problem med mitt ägda system. De ville iaf ha datorn ett extra dygn för att kunna lista ut hur jag lyckats köra två helt olika system från samma hårddisk, de däringa unixbaserade kodläsarna jag berättade om här ovan kommer nog att knäcka en del problem med min dator inatt...

Inga kommentarer: