onsdag, oktober 03, 2007

Han skulle ha stoppat upp den...


Hm... Jag menar, gjort så den blivit uppstoppad, gäddan alltså!

Kan man låta knäsvag i telefonen? Jag tror det, min pappa och "Jans-S" har nog inte sett en sån krokodil sen "Ett med naturen" med Arne Weise.

Lite fakta om eftermiddagens fångst i den superhemliga sjön Häglingen;

13.2 kg (tom i magen, skulle kunna legat en 4 kilos gädda i magen...)

Styvt 120 cm lång
Knappt 55 cm runt midjan

Hoppas denna rekordgädda genererar nåt pris. typ en resa till Mauritius för djuphavsfiske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Omkretsen är knappt 55cm. Vad är då gäddans BMI??? Förresten hörde jag att gäddan på bilden hade bitmärken på ryggen. Kan det månne vara från gäddan vi tappade för några år sedan i samma sjö?
Nu blir nog signaturen KIL avundsjuk!
Fardin

Johan Ahlin sa...

Jaså, du "hörde" att gäddan hade bitmärken på ryggen, då får vi skicka dig till optikern.

Det är iaf inte nån Krongädda, allstå en gädda med Fiskgjuseklor kvar i skelettform runt ryggen. Jag läste några såna rövarhistorier där gäddor som dränkt fiskgjusar kallades Krongädda.

Anonym sa...

Köpta gäddor räknas inte in i 10kg klubben,men det var ett riktigt bra försök med uppblåsbar gädda och allt.
Bara skojas lite:) jag måste då säga Grattis till inträdet i 10kg klubben den är godkänd med bravur.

mvh kfl

Anonym sa...

Släktrekord är till för att besegras,jag tar utmaningen med tillförsikt.

vänligen den ödmjuke kil (kfl) kärt barn har många namn.