lördag, september 29, 2007

35 kilo?


Jodå, en promenad till gaphalsarna på Hötorget resulterar alltid i mängder med frukt och grönt(35kg), jag och Kerstin täckte in allt och det vi glömde körde Mehmet ner i shoppingväskan utan att fråga, typ en Rättika på 70 centimeter, ett halvkilo sparris OCH, en kasse med j-la kaktusfikon. Kolla bilden ovan!

Jag sitter fortfarande, 2 timmar efter första provsmakningen med pincetten, ryckandes små irriterande stickor. God var den iaf, Hela kalaset gick på trehundra pix jämnt efter prutning från de redan låga priserna, billigt tycker jag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, bra jobbat av Mehmet, vem det nu är (?). Här ha vi kommit tillräckligt långt söderut för att kunna titta längtansfullt på fikon-, kiwi- och sharonfrukter innanför höga murar. I övergivna trädgårdar har vi iallafall pallat lite traditionella äpplen och några exotiska marmelos (som jag inte vet vad de heter på svenska).
Kul att ha dig på besök på bloggen :-).
Kram och Lycklig höst! J

Grannfrun sa...

hej på dig johan. grannfrun skall laga din carbonara nån dag.

Anonym sa...

35 kg?
Jädrans vad metangaser det kan bli ;)

Tänk på västhuseffekten.

Kusin J från Karlbo

Johan Ahlin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Johan Ahlin sa...

Kusin J som kusin med pappa C?

Vi är ju så j-a många, typ 23st...

Anonym sa...

Stämmer bra det.
Numera Uppsala dock.

J

Johan Ahlin sa...

Vad roligt, kan du inte skicka ett mail till johan.ahlin@telia.com
så har jag din e-adress också, jag vet att C är krasslig, hur mår han?

Anonym sa...

Ok, blev så inspirerad av dina kaktusfrukter att jag shoppade en laddning på marknaden och kompis fyllde mina fingrar med små ettriga taggar jag oxå..