torsdag, september 27, 2007

Mobbingtv!

Idol som sänds i 4:an är verkligen inget annat än ett tvprogram för att sälja reklamtid, och hitta en snygg bru.. jag menar hitta en bra artist.

Tänkvärt är väl att för varje "omobbad" lycklig vinnare så går det väl minst 10 mobbade stackare, som med sina artist, sångarambitioner blir knäckt för livet.

Juryarbete och auditions går inte till som de vill påskina i Idol.

Kolla Tina Ahlins starka reaktion i Aftonbladet mot juryn och en utav sponsorerna, Friends(antimobbingorganisation). Klicka HÄR.

Lite trivia från verkliga musikerlivet som TV4 anser vara ännu hårdare än Idol;

Vid inspelning av musiken till SVT:s jinglar så var det en riktig stänkare som var otroligt svårspelad, nämligen de Finska nyheterna, bara 2 toner, men så förbannat höga att jag under 15år som yrkesarbetande hornist endast spelat dessa toner i en "match" någon gång. Kompositören, gamla Imperietbasisten Crille Falk och arrangören Pål Svenre sa inte ett negativt ord på två timmar i studion fast de märkte och insåg mina uppenbara problem med att få till ett högt "G". Till slut hade vi tonerna och kontentan den gången visar musikbranchens anda, som verkligen inte har något med Idol att göra! Till saken hör även att mina knän skakar och jag får en klump i magen varje gång jag hör den jingeln, hoppas den finska nyhetsuppläsaren fattar vad han hör 4 ggr om dagen.

Inga kommentarer: