onsdag, oktober 24, 2007

Makroekonomi i hemmet!


När barnen mot alla odds städat sitt rum själva gjorde "A" en fasansfull upptäckt, sedlar sönderrivna i bitar, nåja, en tjuga. Efter korsförhör av båda illbattingarna fattade vi fortfarande inte vem som dissikerat "Selma", de skyllde på varandra, helt klart uppgjort i förväg barnen emellan. De får inte se på Rapport i fortsättningen!

Förklaringen var enkel, båda ville ta reda på hur en sedel ser ut inuti?! Va tusan, det är ju en papperslapp?!

Båda 2 förstod mycket väl att de inte fick göra om det utan att meddela riksbanken om detta inflationshämmande brott.

Faktum är, att, om mitt makroekonomiska derivat stämmer, så har inflationen efter "sedelrivningen" minskat från aktuella 2,2% till;
2,199999999999999999999999999968409934217072569.

Hänsyn har tagits till både konjunkturinstitutets prognoser för iår, samt riksbankens formler för inflationsberäkning.

Barnen fattade inte just denna uträkning, men, de insåg luttrat att lördagsgodiset flög sin kos när jag slängde papperstussarna.

13 kommentarer:

steffi sa...

Smarta små barn ni har! De skyddar varandra och de är kreativa och nyfikna. Jag tycker att de ska få extra lördagsgodis.....dom kommer att klara sig bra i framtiden.

Johan Ahlin sa...

De ska få stekt gröt utan socker på lördag.

steffi sa...

Nu kommer de klara sig ännu bättre framtiden......

Anonym sa...

Har du så mycket pengar ligger o skräpar i hemmet spelar det ingen roll,Jag ska snacka med O/K om dom vet hur en tusing ser ut på insidan:)

kfl

Anonym sa...

Hårt!

lol

För att citera kända citat;

Fantomen är hård mot de hårda, och
Barn är mjuka, bilar är hårda.

Och som jag brukar säga;
att ha barn är som att gå till psykologen varje dag.

Kram!

:-)

Anonym sa...

Har saknat kommentarer från den ödmjuke, anonyma signaturen KiL. Han har kanske en del att göra.
Har från säker källa nått av skvallret att det varit livat i och omkring hans fastighet häromkvällen.
Har han, eller ska han fylla sin kropp med årsringar? 2 tjog kanske?
Lite funderingar från släktens mästare f.n.

Anonym sa...

Hej Anonym! Tror att Kil bytt sitt signum till kfl...eller? Iaf grattis kil/kfl till två tjog om det är som ryktet säger, även om det är svårt att tro ;-)
MVH/SiU

Anonym sa...

Tack Siu du har ett hjärta av guld:) ok jag erkänner att jag är extremt barnslig för min ålder, kan vara den Ahlinska inblandningen i blodet ;)

Mvh den ödmjuke kfl/Kil

Anonym sa...

Dagens IQ-boost.
Jag knäckte kryptot bakom signaturen.

Grattis till kfl/Kil även från kusin J

Anonym sa...

Tack Kusin J ,inte trodde jag att vi skulle sitta här och chatta med halva släkten :)

frid kfl

Anonym sa...

Oj får man lov att vara med i denna släktträff ? Jättegrattis Kfl! Och hej på dig Kusin J / KiB

Johan Ahlin sa...

Självklart får man gratta gubben vid sjön.

KiB?

B:et får nog förklaras närmre..

Anonym sa...

Gubben vid sjön tackar, Johan jag hittade person som blev förgrymmad av en missad provspelning på operan känner du killen ifråga?

http://www.youtube.com/watch?v=A02s8omM_hI

vänligen kil