fredag, augusti 29, 2008

Aga!?

När man åker på bilsemester med barnen så förväntas man "pimpa" bilen med multimediautrustning, typ DVD med 2 skärmar på på nackstöden. Vid en koll i tillbehörssortimentet på en av sveriges största Volvohandlare, Bilia Haga norra i Stockholm, visade det sig att endast 12 voltsdrift var möjligt i de modeller man hade inne, kasst tyckte jag och äldsta dottern, man måste ju kunna använda grejorna inne i 220voltsmiljö. Bilsemestern gick dock bra i 260 mil utan bråk och gnäll från baksätet.

Nästa år hade vi tänkt bila ner till Frankrike för ett besök på EuroDisney och en turistvecka i Paris, barna måste ju få se världens bästa stad med de coolaste museerna och de bästa restaurangerna. Då blir det mer mil i bilen... Problemo? Njet!

Vi var på en trevlig 40-årsskiva i helgen där jag fick världens bästa bilsemestertips av min bordsdam, hon berättade om en bilresa där 2 smågrabbar nästan slog ihjäl varandra i bilen på väg ner till kontinenten, vari mamman i familjen säger vid franska gränsen;

-I Frankrike får man aga barn.

Det var det roligaste jag hört i problemsolvingbusinessen kring långa bilresor. Naturligtvis räckte hotet som aldrig var menat att verkställas.

På ovan nämnda fest hade en rutinerad kock hyrts in och han gjorde jubileet rättvisa med en superbuffé med bla en marinerad tonfisk som var otroligt god, toppad med vit Wasabisås och Avrugarom(inte att förväxla med Beluga, och faktiskt står det inte i länken om Avruga att man färgar rommen med bläckfiskbläck för den fina svarta färgens skull).
Sen visade Skarpnäcks egen Nicolas Cage att ett väl förberett tal fungerar otroligt bra, även om man bara läser stolparna. Faktiskt ett av de bättre talen jag hört på en fest.

9 kommentarer:

steffi sa...

Ja det var en höjdare, särskilt de homoerotiska inslagen......

Johan Ahlin sa...

Haha, du får tvätta nattlinnet i klorin.

Anonym sa...

Tjingeling!
Nu finns det några kuliga bilder att kika på från en annan 40-års fest!
Välkomna till Smedsbo!

Oss.... sa...

Det finns nog en hos mig också!! Om du inte vill att den ska vara kvar så säg till.....men lite får du allt bjuda på!!
Kvistas

Anonym sa...

Se bara upp för damen i Kvistas. Hon tar "hiskeliga" närbilder. Inte kul när man är Mappie.
FiÖ

Anonym sa...

Hej Johan lämnar klippet här för jag hittar inte din mail :( men jag har hittat din dans stil ca 3 min in i filmen se och njut.

vänligen den ödmjuke Lasse

http://www.youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg

Anonym sa...

körigt Johan ? hoppas du inte bloggen is.

vänligen kil

Johan Ahlin sa...

Ingen fara, ibland kan avhållsamhet vara bra, kommer nog med ett skarpt inlägg ikväll.

Anonym sa...

Det ser vi fram emot!

FiÖ