tisdag, september 23, 2008

Pingisboll?


Varför blir mitt hår som en pingisboll?

Varför passar inte den gamla äppelmosmaskinen till vår nya Kenwood?

Varför spelar trädgårdstomten Seppo på min Indiska Kapawanga?

Hur kan den köpta surkålen smaksatt med rökt sidfläsk vara godare än min egen?

Vad är skillnaden mellan Jämställdhet och Jämlikhet?

Varför äter folk kokt potatis när det finns Pommes Frites?

--

Rätt svar skickar ni till johan.ahlin@telia.com
Bästa bidrag belönas naturligtvis med ett fint pris, skräddarsytt som vanligt.

--

Trädgårdstomten ska snart tillbaks där han hör hemma(jag snodde honom på en fest för att han skulle få resa lite), när han inte pissar överallt så psykar han mig när jag övar, med sina små elaka pepparkornsögon och sin otrevliga lukt.

10 kommentarer:

Oss.... sa...

Svaren på frågorna kan jag så klart inte ge dig men jag gillar att du är ute och Stjäl trädgårdstomtar hos folk!! Ha ha skrattar gott åt dig och dina tomtar på loftet!!
Tack för senast och du minns väl vad du lovade?
Kram kram
Från Kvistas

Johan Ahlin sa...

Klart jag ställer upp!
--
Förresten är det bara 6 svar än, jag vill ha 10 innan en vinnare är korad!

steffi sa...

Seppo! saknad och älskad.....

Johan Ahlin sa...

Han kommer hem, var så säker.

Anonym sa...

1. Du använder för lite eller för mycket hårmousse eller vax, eller valfritt kladd.
2. Den är för gammal.
3. För att den kan.
4. Din är inte smaksatt med sidfläsk eller smakförstärkare.
5. Jämlikhet=alla individers lika värde. Jämställdhet=innebör att alla män och kvinnor har samma rättigheter/skyldigheter/möjligheter.
6. Pommesfrites är skitäckligt till sill.

Var det nåt mer du undrade över?

Anonym sa...

det är jag som är anonym/Lisa

Johan Ahlin sa...

Bra Lisa, det får bli sista svaret. Facit imorrn

Anonym sa...

såg dig alldeles nyss på kammakargatan, snygg stass...

Johan Ahlin sa...

Jodå, kepan eller den nya jackan?

Anonym sa...

nja inte kepan och inte jackan men din nya gångstil (du släpade högra foten) lite märkligt såg det ut.