onsdag, augusti 06, 2008

Apropå Mona Sahlin

Oavsett vad man tycker om Såssarnas partiledare Mona Sahlin så ska man inte väga in tobleroneaffärer och dylikt, kolla PMs superanalys av kommande val i Sverige med en knivsudd jämförelse från Obama och McCainkampanjerna i USA.

Jag tror ändock att kommande val kommer att bli svekdebatternas val, FRA-frågan, Jobbreformer som slagit orättvist, Sjukförsäkringar mm. Vad hände?

Det stora jobbet kommer att bli regeringssamarbeten mellan S, V och, kanske miljöpartiet. Miljöpartiet kommer antagligen bli så stora att de får en större vågmästarroll utan att samarbeta nära med vänsteralliansen, men, de är väl så sugna på ministerposter denna gång att deras(och allas) frågor och ståndpunkter ang miljön får stå tillbaks för egna departement att styra över.

Sverigedemokraterna är ju demokrater, iaf antyder namnet nåt sånt...

9 kommentarer:

Mange sa...

Och kanske lite småsura fd. egna väljare som tycker att valfriheten inte lyfts fram på "rätt" sätt. Vem vet...?

Anonym sa...

Sverigedemokraterna är inte fullgoda demokrater bara till namnet utan även i handling.

Johan Ahlin sa...

Angående SD kan man ju utvärdera denna period hur det fungerat i de kommuner där man haft mandat, alltså hur det fungerat rent logistiskt mm.

Johan Ahlin sa...

Mange; Jag har sett på nära håll hur "Mugglare" blivit tvingade att börja jobba, men även hur folk i vår egen bransch bytt karriär, så, lite tveeggad är jag allt.

Anonym sa...

Johan, sd har haft svårt och problem den gångna tiden av denna mandatperiod, och man ser det mest som en läroperiod, men i en hel del kommuner tror jag att partiet har varit en flitig nykomling. Dock långt ifrån alla, tyvärr. Men det är nog mest relevant att jämföra det i slutet av mandatperioden. En egen undersökning som sd visade att man i de flesta kommuner är det flitigaste partiet sett till motioner per ledamot.

Anonym sa...

PMS? Då ska man väl inte hålla på med analyser? Då ska man väl sitta och grina på soffan med en ask choklad? :0) (Kunde inte låta bli)

/Flöjtsusanne

Johan Ahlin sa...

Jo, det var nog öppet mål på den:)

Anonym sa...

Johan!!
Darlingmästermusiker!!!
Jag har gjort en blunder.
Trodde att det skickats en Allan-skiva till dig från bolaget, men det har det såklart inte gjorts eftersom jag har glömt att ge adress...
Kan du nånsin förlåta mig...???!!
Ge mig din adress så ska jag med röda skamsna ögon omedelbart lägga en fin skiva - med ditt mästerliga valthorn - på en låda.
Pussar Tina

Johan Ahlin sa...

haha, lugna pucken, hälsa Målgan.