onsdag, augusti 27, 2008

Utsikterna är goda.

Jodå, utsikten från min "arrangeringshörna" är god, så god att jag vid senaste Hockey-Vm blev störd i mitt notpusslande av en saxofonist i ett grannhus spelandes den ryska nationalsången, ni vet den som är snyggast av alla landshymner. Jag har ju både valthorn, trumpeter och en hel del riktigt ljudstarka etnoinstrument(Zurna o dyl) liggandes brevid mig på hyllan, denna gång tog jag ner trumpeten och spelade Du gamla du fria så starkt att hela Stureplan antagligen hörde det, det tystnade på en gång...
Idag när jag skulle spöa ungarna i Yatzy gick det en tondöv pappskalle och visslade Du gamla du fria så illa att lillgrabben inte kunde räkna prickarna på tärningarna, naturligtvis dränkte jag honom genom fönstret med trumpeten, ungarna skrattade hejdlöst och frågade om man får göra så, det får man sa jag.

Sofi Fahrmans byracka då, vet inte, har inte sett till den på länge, hon kanske har gjort en päls av den? Nej förresten, det vore ju en skymf mot andra pälsdjur som används till skinnindustrin.

Däremot såg jag nu på kvällen 2 Collies, ni vet Lassie, med sin matte. Vi har pratat om att skaffa hund i framtiden och Colliesarna är ju trevliga så jag tittade länge genom fönstret tills Alex undrade varför jag kollade den snygga matten, DÅ, förstod jag varför Sofi Fahrman har en så ful hund, det får ju henne själv att framstå som snygg, det var nog samma i kvällens exempel, de två collierna var ganska slitna och ovårdade med kontentan att matten blev rätt snygg.
--

Vi är klara med 2 veckors rep och skivinspelning av 80 minuter hardcorejazz, nästan på gränsen till friformmusik. Denna gång mer än nånsin inser man hur omväxlande det kan vara med musik, ena veckan Mozart, andra veckan musikal, tredje veckan så svårt noterad jazz att det kändes som att vara tillbaks på musikhögskolan år 1 igen. Nej, man får inte klaga på yrkesvalet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, då måste vi nog skaffa en sån där förskräcklig nakenhund...
Frun i huset

steffi sa...

Johan, du och din vän ja, ni är så härligt gränslösa på något sätt.......

Johan Ahlin sa...

Wellwell, inget som inte går att fixa med ett klorinbad, haha.

Anonym sa...

Ni så kallade "seriösa" musiker tycks ha degenerat totalt.

Håller till Gradus ad Parnassum,
istället för tramsiga försök att vara trendiga.

Johan Ahlin sa...

Yapp, vi har blivit oseriösa, tom så att vi tycker att Debussy's barnstycken för piano är bra, speciellt den satiriska pekoralen Gradus ad Parnassum.