onsdag, januari 02, 2008

Det nya årets löften!

1. Att ge fan i svordomar så långt det är möjligt!

2. Motionera mera.

3. Se till att barnen har hemlagad mat på bordet 1730 zulutime, as before.

4. Engagera mig bättre i barnens kläder!?(tvångslöfte från "A")

5. Inte somna från den nya plasmateven så det blir inbränningar i skärmen:

6. Stämma pianot oftare då det spelas minst ett par timmar om dagen på det.

7. Sluta svara "bajskorv" i telefonen.

8. Hinna före syrran att ge ut en kokbok, haha.

9. Boka syrran för en kostrådgivning.

10. Smygäta ostbågar(eller annan transafett-rik mat)

uppdat;
Jag kan aldrig lära mig stavningen för det där fettet men nog tycker jag smålandsuttalet a la Karl-Oskar låter mindre hälsofarligt, typ;

- Kristina, skecka maej transafettet!

--

uppdat.2

Ett till löfte; Jag lovar att aldrig mer moona genom köksfönstret när Sofi Fahrman går en kvällspromenad med sin ohyggligt fula hund, hon blir uppriktigt jätteledsen över det.

13 kommentarer:

Mange sa...

Härligt - lycka till med dina löften, Johan!!

Anonym sa...

Vilken lång lista broder,själv har jag bara ett mål (löfte) det är skrivet och lagt i ett brev.
Brevet kommer öppnas 2009 och läsas upp för min familj för att visa min förträfflighet eller oduglighet :)
ps brevet kan även tappas bort av vissa orsaker :)

vänligen Lasse

Johan Ahlin sa...

Ett sk Avlatsbrev, helt enkelt.

Anonym sa...

Bra Johan på pricken .

Lasse.

Stefan Ekström sa...

Hej Johan, du kan ju äta osbågarna helt öppet..
eller poppa popcorn oldstyle då slipper du transfetterna som särskilt ICA har i sina micropops.
Kul att du är tillbaka förresten. Stefan

steffi sa...

Ja du Johan, kan du hålla nåt av dessa alla löften, ja då blir jag mycket imponerad.

Anonym sa...

Som jag begriper det så lovar du att äta ostbågar rika på transafett under 2008?! Härligt tycker jag, ostbågar är gott och du måste säkert äta mer än 3 påsar om dagen för att märka minsta effekt. Man dör nog narare av tristess och saltförgiftning innan transafettet gjort sitt. Men jag är ju bara en flöjtist, så vad vet jag :0)

Johan Ahlin sa...

Njae, det är så oerhört mycket och så väldigt dåligt, fettet i både micropopcorn och ostkrokar, såå, en påse om dagen ger alla gånger kirurgen en tidigarelagd bypass och med tillhörande "sprängning" på dig. Hade du varit trumpetare hade jag förenklat allt genom att säga; Ät inte smör med sked, det fattar tom orkesterns prålige påfågel 1:a trumpetaren.

Anonym sa...

Kula inlägg i Pappa Js blogg tycker Smedsbo, kul att läsa lite om kändislivet i Storstan, (läs Sofis hund mm)
Mannen här J läser gärna om dina spännande utvävningar med märg och annat i köket, och jag fnissar som vanligt åt det mesta...

Anonym sa...

OK... lite för anonym kanske...www.annipops.blogg.se

Johan Ahlin sa...

Kul att ni kollar ibland. Hälsa mannen din att imorrn börjar det tryffelveckor hemma här, Alex är i Indien och ungarna o jag äter bara god mat och spelar spel hela tiden, vadå fixa tvätt, städning...

Anonym sa...

Passa på att leva livet nu Johan!! När Katten är borta dansar.... Ja du vet!! Ät gärna ostbågar också då syster K också är borta!!
AiM
Har också blogg men inget för er i stan!!

Johan Ahlin sa...

har läst den, men nu är datorn adultspärrad, tyvärr.

Det var väl http://oppengylf-i-myckelby.com