måndag, april 17, 2006

Lita inte på en Lemur...


För 2 år sedan gick jag och Kerstin in i Lemurhuset i Akvariet på Skansen, de sägs ju vara väldigt harmlösa och trevligt sociala djur. Kerstin var lite orolig även fast Lemurerna satt lojt och lapade vårsol, man kommer ju riktigt nära och man förväntas inte mata dem för att få upp dem i "knät". Det här dagen var det en lemur som fick totalt frispel, han sprang, klättrade överallt precis som "djungelns pajas" i Kalle Ankas Jul på teve. Han hoppade ner till en gren precis ovanför mitt huvud, tittade omkring sig, för att sen hoppa upp på mitt huvud rivandes mig i håret. Den här Lemuren har vi sett senare också, han har en svans som ser ut att ha blivit "bockad" nån gång och blicken flackar likt en Altviolinists inför ett solo. Varje gång jag och barnen besöker Lemurhuset på Skansen blir de sammanbitna och kollar gärna uppåt och bakåt om hans syns, den där flåbusen som luggade deras pappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka underbart söta ungar du har producerat!