tisdag, april 03, 2007

Tidsperspektiv

Vår dotter Kerstin sa för några år sedan när hon var i 3-årsåldern;

- Det är inte jag som växer, det är ni som krymper!

Detta svar gav hon på min uppmaning att äta upp maten så att hon växer ordentligt. Barns logik kanske inte är så dum när allt kommer omkring! Hon hade kanske genomskådat mitt mattjat och ville få ett "End of discussion".

"A" frågade om jag skulle ha hjälm nästa vecka i Sälen. - Nej! Sa jag. När jag var yngre åkte jag rätt mycket utför, både i närheten hemma, och på skolresor till Sälen och Idre. Utan hjälm.

- Vad händer om du kör in i en tall då? Frågar hon igen.

- Det är bara barn och utvecklingsstörda som har hjälm! Svarade jag.

- Just det! Poängterade hon.

Jag skulle inte ha sagt det där med utvecklingsstörda och barn, jag skulle ha ifrågasatt det där med tallar mitt i pisten istället. Godnatt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sa före vemdalsresan att jag skulle sätta på mig hjälm,men höll inte vad jag sa vilket är idiotiskt. Anja bär hjälm,skall du mäta benstommen på henne tycker jag nog hjälm inte är så dumt,det är inte omöjligt med knytnävslag i skallbasen när du står där böjd och mäter baken på fröken persson.
mvh kil

Johan Ahlin sa...

Ok, det får väl bli hjälm då, men i protest.

Anonym sa...

Bra Johan det glädjer mig.

kil