söndag, april 01, 2007

Inversion! Inte Invention!


I måndags morse när jag gick till jobbet insåg jag hur skitig luften är i Stockholms innerstad, solen tryckte på rätt bra och gav upphov till sk inversion, skiten, partikarna och föroreningarna stannar kvar på marknivå och andas in av oss själva och våra barns oförstörda lungorgan.


Jag skrattade så jag nästan kissade på mig när jag fick höra att min fru och min syster är ambassadörer för den största thefabrikören i världen, missförstå mig inte, the är bevisligen nyttigare än kaffe och har nån slags helande verkan om man klunkar i sig rätt sort. Enda kruxet är att de stolta theambassadörerna måste skicka en himla massa sms och e-postreklam där det ibland står; "Du får en vackrare insida", och andra saker för att locka över espressofreaks till ört och Roibusträsket. Med tanke på allt annat vi drar i oss (läs inledningen i detta inlägg), så tror jag inte teet spelar nån roll.

De skriver dessutom inget om att utsidan blir vackrare av the, så, den blir nog gråare och tristare.

Jag tillbringade hela gårdagskvällen framför blocket och andra annonsforum för att hitta 1:a bonusen åt theambassadörerna; en ädelträlåda med fack för thepåsar, jag gick bet, men ska kolla med en krögare i vårt hus om han kan fixa en snygg låda från det stora theföretaget.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Då kanske ev kommande barn får namnen Svan"the" / "Theodora"
eller Lipton det skulle vara coolt.Själv avslutar jag kvällen vid 10 med kaffe i fortsättningen oxå.

Mvh kil

Johan Ahlin sa...

Eftersom en dubbel espresso är min variant sen 9 1/2 år tillbaka så är kaffe på maten 18.00 det sista koffeinet för mig.

Anonym sa...

Hej Johan!!
Sorry att jag lurade på din syster och din Fru detta med Lipton men jag lykades i alla fall få ihop poäng till en sån där snygg låda!! Kanske du är intresserad av att läga ett bud på den!! Hi HI
Anki i Husby

Johan Ahlin sa...

Nej tack, ingen nedhuggen regnskog för min del, barnen som hugger ner mahogny och teakträden är så små och har ingen kvalitetscertifiering för trädhuggning i Borneos djungler.

Skämtåsido; Grattis till den fina trälådan! Köp Camomillte och skit löst, hahaha.

Anonym sa...

oj där fick man så man teg!! DU är ju nästan värre än din syter när hon drar igång om mat, fett och socker!! ;-)

Johan Ahlin sa...

Jadu Anki, du får gå med i min klubb, man får äta allt, man motionerar så mycket man vill tills man dör. Ok, kanske ett par år tidigare än GI-Freaksen, men det är det värt.
Mottot är;
Minst en rostad vit brödskiva med fikonmarmelad varje morgon, inte ett surdegsbröd så långt ögat når.

Allt gott! Hälsar Bloggmastern