onsdag, april 04, 2007

Jag har just opererat in en Pacemaker på grannen...


Nejnej! Nåt mycket mer komplicerat, ett par fläktar i Datorn behövde bytas och jag trodde att det skulle gå bra att göra själv... Tjena! Första steget var att hitta passande reservdelar som skulle göra datorn ljudlös. Sen konvertera dessa fläktars infästning att passa ljud och grafikkort, tillika huvudfläkten till moderkortet. Oh My God. Kineserna som äger Datameckarfirman i Hötorgets T-bana var hjälpsamma och påpekade försynt att det nog var bäst att de gjorde detta åt mig. Jag insisterade på att få köpa reservdelarna och göra detta själv. Nu har jag skruvat isär datorn 3 gånger och satt ihop den 2(!) gånger. Nerpackningen av alla delarna i en resväska och promenad upp till tunnelbanan tog 10 minuter. Ojojoj, kved den trevligaste av killarna på datafirman åt min väska med nedskruvad PC medans den andra killen enträget försökte ruska ur några kvarglömda skruvar ur ett annat datorhölje.

En liten nudd med dammsugaren hade skadat moderkortet oreparerbart, jag har KASTRERAT min egen dator som jag är i så stort beroende av just nu, en massa musikarr mm ligger och kan inte bli nådda, hos en kinesisk datadoktor. Uh!

Sen vill jag bara tillägga att när jag var liten hette datorn; datamaskinen. De enda som fick greja med dessa var klädda i vita arbetsrockar, datamaskinerna kom från LM Ericsson och NorskData.

3 kommentarer:

Mange sa...

Vilket får mig osökt att tänka på "Masjävlar".

- Ja, du jobbar med data.
- vadå, data?
- Ja, du jobbar med DATA!!

Typiskt Dalarna, alltså...

Johan Ahlin sa...

Vad säger de i skåne då?

Daåda, haha.

Anonym sa...

ja trodde det var fisk..