måndag, april 30, 2007

Kan inte folk tänka själva?

Eftersom jag har ett analysprogram kopplat till min blogg så är det kul att kolla in hur folk har hittat hit, en av de återkommande roliga sökmeningarna på google som leder hit är; "Rödvin till kräftor".... Eftersom det är en väldigt dålig kombination och det finns inga rekommendationer på kräftpaketen så säger jag enväldigt; Drick inte rödvin till Kräftor tillagade på Svenskt vis. Och till er 58 som kommit hit via ovan nämnda sökfras vill jag säga;

Ge 17 i att dricka rödvin överhuvudtaget om ni inte förstår att det inte "gifter sig", varken smakmässigt eller kemiskt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kemiskt eller smakligt kanske det inte passar men färgen är väl dock åt rätt håll påstår den vise. Med vise menar jag då inte bidrottningen som kallas så. Ska göra en test med de kräftor som fångades i Fullen förra året och som för säkerhets skull är inlåsta i frysen.
FFIÖ

Johan Ahlin sa...

För den utan färgmatchningskoll kanske, rött vin och oranga kräftor, hmm...

Anonym sa...

FFIÖ kan vara färgblind,hade familjen tagit upp gäddan som slarvades bort i fullen med dåliga redskap skulle troligen ffiö fyllt två frysar med kräftor.

mvh kil

Johan Ahlin sa...

Nu finns det huggkrokar för ett helt regemente. Förresten finns det varken plats för kräftor eller gäddor i mina frysar, där ligger nämnligen alla julkorvar jag gjorde i vintras.

Anonym sa...

Har någon sett en huggkrok som försvunnit i djupet? Ibland är gäddorna så stora att inte ens den starkaste kan "hålla emot". Snacka om krokodiler. Den wobbler som denna gädda tog var försedd med 3 3-krokar och var 4 dm lång. Vill inte ha nån kommentar om detta inlägg!!!
BSA

Anonym sa...

Wobbler 4cm lång fullproppad med krokar hmm jo det förklarar saken :) Här är 4cm (- - - - - -)inte konstigt att gäddan lekte med familjen en stund,man lär sig av misstagen. Själv har jag gjort en wobbler av en 2*9 planka på 1m som visat sig vara väldigt lyckat.

God fiskelycka önskar den ödmjuke kil

Anonym sa...

Snacka om plankstek!!! En riktig karl gör nog som den ödmjuke "KIL". Förresten en riktig karl han köper inte svarta kondomer, han köper svarta sopsäckar. Ej heller småfiser han inte, han lägger av en BRAKSKIT.
Vänliga hälsningar från Fyrmästaren.

Anonym sa...

Du anonym nu snackar vi riktiga kääärer :)

Anonym sa...

Jag hittade också hit via "rödvin till kräftor". Jag tänkte att det var samma nys angående detta som att man inte kan dricka rött till fisk. Vitt vin är ju generellt ganska äckligt men öl och nubbe är ju ett utmärkt alternativ.

Johan Ahlin sa...

Rödvin är skadligt till kräftor, basta