tisdag, februari 27, 2007

TÄVLINGSDAGS!


Allright, lite tävling där bäste deltagare får ett mycket personligt pris!

Posta rätt svar här johan.ahlin@telia.com

1. Vad är en "Ahlinbakelse"?


a. En slags skorpa

b. En bruleebakelse designad av kockfarbror "N-E"

c. En Mangofantasi designad av kockkusin "C"

d. Grovt bröd med blodpudding och sylt på
e. Marshmallowcockie med sylt och grädde designad av kock och kostrådgivarsyster "K"


2. Vad glömde jag i lägenheten sommaren 1992?


a. Fönstret öppet 7 veckor.

b. Ett långt rör med aktivt kol som stod och droppade, länge.

c. En kastrull härlig nässelsoppa.

d. Guldfiskarna utan syrepump.


3. Vad heter operan jag missade i en dubbelchans i Härenstams Jeopardy 1996?


a. Rosenkavaljeren

b. Aida

c. Tosca

d. Carmen


4. Vad fick jag för pris i ovan nämnda tävling?


a. Gourmetmiddag på Grythyttan

b. Bäversafari i Grangärde

c. Älgsafari i Sandviken

d. Skidresa till Verbier


5. Kulttraktorn "Grålle" har faktiskt ett märke, vilket?


a. Ford

b. Ferguson

c. Buster

d. Bolinder-Munktell


6. Hur många kilos övervikt hade jag med mig hem senaste turnen till Kina?(Inte var det sidenkalsongerna som vägde, det kan jag lova)


a. 8 kg

b. 19 kg

c. 23 kg

d. 34 kg





5 kommentarer:

Johan Ahlin sa...

Ojojoj! Det kanske blev lite för svårt, ingen har mer än 2 rätt än så länge, fortsätt att gissa eller lämna fler än ett svarsmail. Priset finns verkligen!

Johan Ahlin sa...

Å genast fick jag den första poängaren.

Johan Ahlin sa...

3-poängaren ska det stå ovan!

Anonym sa...

Jahaja....när kan man få vinsten då??? :-)

Johan Ahlin sa...

Nästa vecka, av brevisen.