tisdag, mars 17, 2009

Kulturtisdag!

Efter ett par timmars övning i förmiddags så lyssnade jag på ett orkesterrep med kungens egen orkester på hötorget. En av de bättre hornister jag känner är en av 4 solister i Schumanns konsertstycke för 4 horn. Förresten känner jag alla 4 och de är ruskigt bra allihop, men just den här gubben är nog en av de bästa hantverkaren i skrået, av olika orsaker spelar han mkt sällan som solist eller liknande. Synd. I morgon är det iallafall han som står för fundamentet i konserthuset.

--

Sitter i talande stund och spisar skön ny jazz komponerad av tenorsaxofonisten Fredrik Norström. Stora behållningen är funkgroovet mellan trummisen Fredrik Rundqvist och norska stjärnskottet på bas, Ole Mårten. Intuitivt samspel utöver det vanliga! Efternamnet på basisten kommer jag inte ihåg men återkommer.

--

Tillägger även att jag blev erbjuden en livsförbrukning av flytande tvål. För en bröllopsspelning, jag avböjde och bad om en tom 200 liters kemtunna istället. För regnvattnet i sommarhuset förstås.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ole Morten Vågan!

Johan Ahlin sa...

jo, så hette han

Oss.... sa...

Du Johan du ska kunna samla så mycket regn vatten du vill i sommar.....Jag lovar!!
Kram kram