söndag, november 30, 2008

Adventskonsert!

blablabla, till sist vill jag tillägga att körerna I Adolf Fredriks kyrkas adventskonsert skötte sig med den äran, inte minst pga den duktiga körledaren. Om jag är jävig? Absolut!

Sen en stor eloge till Jesper Taube som hade både tydlig textning och väldigt fin klang, jag fick nåt skit i ögat efter inledningsstrofen av "Gören Portarna Höga", vet inte om det berodde på innerlig sång eller att jag för första gången hörde varenda ord i den fina texten.(Sjöng solot själv för 100 år sedan med Ackis Kammarkör men var för nervös för att ha koll på vad orden betydde). Nu talar ju många sångare VÄLDIGT TYDLIGT OCH ARTIKULERAT, så även Jesper, min teori är att efter några år i Kungliga Operans erkänt jobbiga sångakustik så artikulerar man väldigt tydligt för att "nå ut", och det visar sig när man sjunger på andra ställen än på operan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer, fin konsert!

Anonym sa...

Stolt far?? Kul att det gick så bra för K på sin första stora konsert! Misstänker att både FiÖ och MiK fick "skräp" i ögonen ;-) Kram!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Johan Ahlin sa...

Tillägger att anonyma kommentarer tas bort om de är otrevliga, otrevliga kommentarer få stå kvar om man signerar med sitt namn.

Anonym sa...

Apropå otrevligheter....det var iaf otrevligheternas motsats att lyssna till JT på K operans föreställning av La Bohème! Klart uppskattad, ej överskattad!