torsdag, oktober 16, 2008

Lite mer sökordspoesi..

-knark -sprit -vansinne valthornist ahlin

Så sökte någon den 11:e och 14:e på google, ganska många gånger också, kul kul, det slapp inte igenom min finmaskiga egenhändigt programmerade blodhund. Det fräna med mitt lilla spårprogram är att jag låter vem som helst skriva anonymt och kan vid nödgade situationer helt enkelt spåra en anonym kommentator.

Den som skrev ovanstående sökning på google måste genast uppdatera sin flash, du har tyvärr gammal version (9.0 r115) på din dator, haha.

8 kommentarer:

Anonym sa...

OK.....få se vad din spårhund klarar. Vem är jag??

Johan Ahlin sa...

Inringat till stockholm(eller åtminstone länkat via, mer vet jag inte. Kan ju alltid kolla google analytics för ett ipnummer.

Anonym sa...

Jo nog är du paranoid alltid, vilket mitt lilla test just visat.
Vad som förbryllar mig är vem den andre är som varit lika lustig som jag, eller gjorde jag det verkligen igen....?
Stör mig lite att jag blev tvungen att använda minustecken för att komma fram.

Angående flashplayer. Nä, 9 är inte gammal. Det är den näst senaste., och man uppdaterar inte om det inte är nödvändigt. Alla vet väl att en ny begynnelsesiffra i versionsnummret innebär problem. Det fick jag ju bl a bittert erfara med iTunes 8. Skulle valt 7an om jag varit på min vakt....

Ville man verkligen vara annonym finns det sätt som inte ens din virtuella tax skulle knäcka...

Det du Johan Sven Torkel Ahlin! ;-)

Heders på dig! / Thomas L

Anonym sa...

åsså är det ju så kul att fylla nätet med matnyttigt innehåll!

T, igen

Johan Ahlin sa...

Haha, kunde just tänka mig att det var du, blev nog ett "sökmoln" via google.

Anonym sa...

Halloj där!
Tänk vad man hittar när man surfar runt på vänners bloggar.. Kul läsning, hörru!
Blev lite nyfiken på din spårhundsteknik.. Idag har 5 personer googlat "dispangulär" och kommit till min blogg. Igår var det "tennis Spanien galning".
That´s me, en galen spansk tennisspelare..
Ibland blir man onekligen nyfiken på vilka de är!
Är din spårhundskunskap till salu..?
/ Elinor

Johan Ahlin sa...

Allting kan köpas för pengar, även hemmasnickrade program, börja med att använda geografifunktionen i google analytics, jämför det mot sökorden återkommande besökare osv, så kan du nog få ut en del info.

Kul att du bloggar, ska genast kolla.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.