söndag, oktober 26, 2008

Jo, det fungerade!

Trots lite skepsis från mig själv fungerade Discjockeyjobbet i onsdags rätt ok, ingen spilld öl, inga slagsmål eller konstiga låtönskningar.

Det enda som fick "klubben" att bli knäpptyst var när jag spelade Ligetis bravurnummer ur "Den Stora Makabern", de höll faktiskt på att sätta i halsen, matgästerna vid Västerås Sinfoniettas Afterworkkonserts eftersits, nåt hundratal matgäster och ytterligare ett hundratal minglare med vinglas blev alldeles förstenade av mina "hyschhysch" i micken som Crossfadades över till den äkta varan som börjar med musiker som hyschar i sina instrument. Kul faktiskt. Annars blev det idel godbitar från mina 3 äppelprodukter där Våren blev den röda tråden. Det finns rätt mycket vårligt, rent programmusikmässigt tänkt; Våren ur Haydens Årstider, Vårsonaten av Beethoven, Våren ur Vivaldis Årstider, Vårglimt för soloflöjt samt Våroffer av Stravinskij. Sen orkade jag inte ha röda trådar mer utan öste på med både filmmusik och opera av Korngold, även Sagan om Ringen med Renee Fleming fick plats, Mozart C-mollmässa, Haydn fiolkonsert med Elizabeth Wallfish(Sinfoniettans Leader för kvällen), till sist kunde jag inte hålla mig, värja mig, Bartoli och Fisher-Dieskau fick avrunda med heta potatisar i munnen(Det bör ser ut så när man vill låta bra som sångare).

--

Kul var det iaf och blir det nån mer gång ska jag låta orkesterns "Fula Ankunge", Altfiolen, få ta mer plats i programmet, jag försökte faktiskt spela öppningen på Brahms 2:a violasonat i Ess men efter kommentar från anonym i publikum, "Såna där skillingtryck är inget för konserthus" så mixade jag snabbt över till nåt annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar om kläderna åkte av även vid denna fest?
Vi är några som undrar.......

Monica/Arja/Eva/Sandra/Lisbeth/Thahire/Anna/Sibylla/Sara/Alexandra.

Johan Ahlin sa...

Nej! Sånt kostar extra, det här gjorde jag "på tjänst" efter konserten.

Anonym sa...

Hahaha vänligen den ödmjuke kil även denna gång :)