måndag, mars 03, 2008

Usch-Bush Barrabas


Så heter vår nya familjemedlem, men han kallas för Skorpan. Tydligen så tror katter att de som ignorerar dem är några slags Überkatter. Jag är en sån, och får total uppmärksamhet från Skorpan bara för att jag inte ligger på golvet och ropar hans namn pipigt. Bara för att jag råkar vara hundmänniska så dyrkar katterna mig. Men jag har fixat "tv" till honom, ett 54 liters akvarium som ska fyllas med olika läckerheter för en katt, typ 20 Cardinaltetror, 10 Guppys, 5 svärdbärare samt 2 stycken Persbrandt. Ok, Scalarer då, Persbrandt lade den svenska rösten till Scalaren Gill, i filmen hitta Nemo.

--

uppdat. Det blev ingen Persbrandt, enligt zooaffären blir det för bråkigt på Dra... i Akvariet..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Förståndigt Johan! Katter är något helt annat än hundar, de är både tillgivna och underhållande. Mycket bus och hyss.Våra 2 Burmor,Cleo och Balo, har blivit 2 viktiga familjemedlemmar som ofta höjer nöjestemperaturen här hemma. Háde Rolf

Johan Ahlin sa...

Jorå, det är verkligen mysigt med en katt, det blir nån slags harmoni med husdjur. Förresten återkommer jag med limebeaproblematiken, som du säkert redan vet så är vissa recept svåra att bara dubblera/kvardrera. De där mattipsen jag strör omkring mig är inte på något sätt provlagade med exaktvägda ingredienser.

Anonym sa...

Mattipsen är det dax att tala om det nu med ej exaktvägda ingredienser? Hemma hos oss klumpar det mesta ihop sig till kattastrof :)då är det inte mig det är fel på.

vänligen kfl

Mange sa...

Usch...

Anonym sa...

Precis mange här försöker man laga mat efter konstens alla regler med Johans höftningar till mått och sedan undrar min fru Anki varför allting klumpar sig :)

vänligen den ödmjuke kfl

Johan Ahlin sa...

En sån här (Fisk)plasma skulle miljövännen Mange ha, hur många watt drar en hemmabioanläggning med 5.1 ljud och stor plasmaskärm?

KFL; Lite fantasi och lite kemi;)

Anonym sa...

Ok jag får prova mig fram:)
kfl

Grannfrun sa...

Ohhh så gulligt. Jag bara måste komma över och ligga på golvet och pipa skooooorpis nån dag.