lördag, mars 29, 2008

Nattsvart!

Eftersom hela stan släcktes ner nu klockan 20.00 så undrar jag hur de gör med all el som inte används denna timma mellan 8 och 9, kan transformatorstationerna bli underbelastade och gå sönder? För att det ska bli balans här på Östermalm så slog jag på alla 3 tv-apparaterna, hemmabion, stereon i matrummet, ställde in dammsugaren påslagen i garderoben samt tände alla lampor i lägenheten. Tyvärr är ju de flesta glödisar lågenergilampor från IKEA, inköpta 1996!? Kaffebryggarna och strykjärnet är naturligtvis påslagna.
Då undrar ni varför inte säkringen går, haha, klart att jag tejpat fast alla automatsäkringar i "onläget".

--

Jag lyssnade på Filharmonikernas nye Zuluhornist igår(inte säker om han fått jobbet efter provår men det vore väl 17 annars), Strauss 2:a hornkonsert exekverades väldigt musikaliskt och schysst tolkat, tur att han har lite utspel, för i konserthusets akustik blir allt väldigt torrt och dämpat, en stor eloge eller nåt kanske inte lika smickersamt till konsertmästaren som med sitt ännu mycknare utspel än solisten faktiskt störde helhetsupplevelsen, kan iofs bero på att jag satt lite för nära.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha Johan du är bra Rolig du!!
Nu undrar jag hur det blir med din Bagagelukeloppis här hemma i byn?? Fixar du det i år igen? Ta genast kontakt med syster din i Berga och diskutera detta!! Jag undrar för att mitt förråd börjar svämma över på bra Loppis prylar!!
Kram A i Kvistas

Johan Ahlin sa...

I'm in!
Denna gång tycker jag behållningen får gå till "Annat Bus".
Erat förråd blir mindre och vårat blir större, det är kontentan det.

Anonym sa...

Det låter kanon!!
A i Kvistas!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.