fredag, maj 04, 2007

Ryska posten lever ännu!


Ikväll när jag kom hem från ett jobb fick jag huvudbry, dotter "K" berättade om "Klassens timme". Denna timme bestod av 30 minuter glassätning, och sedan, hör och häpna; Ryska posten!? Ok tänkte jag, de gör väl inga Långtradare iallafall. Jorå, alla som hade gått ut hade valt långtradare.


Den där jägarexamen kanske inte får dröja för länge, hehe.


Och jaa, det är den gamla flaggan från Sovjetunionen, det var den som var aktuell när jag själv lekte "Ryska posten".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm ja ni stockholmare är bra tidiga,jag är glad att min dotter F 10 år än så länge bara tror långtradare går på disel .

mvh kil

Johan Ahlin sa...

Undrar om alternativet miljöbil finns med i Ryska Posten? Och vad gör man då?

Mange sa...

Undrar om man "släpper ut" mer koldioxid när man är lite "i gasen"...? Jag menar, som jag minns det blev man allt ganska upphetsad när man lekte RP...

Johan Ahlin sa...

Haha, jag häller all sprit i bilen numera.

Fisso sa...

Ha ha ha!!!