torsdag, december 07, 2006

Nu börjar det lacka mot...


Jag har kört slut på 2st köksmaskiner, den ena fick jag överta av mormor som gjorde äppelmos i 25år med den ena , troligen 50 liter/år alltså 1,25 ton! Den andra fick jag överta av min mamma, den har oxå gjort typ nåt ton äppelmos men även malt ett par ton älgkött. Tyvärr har båda dessa "arvemaskiner" gått så varma i min ägo så att konsistensfettet runnit ur. Jag kunde inte förmå mig att köpa nåt annat märke än det familjen använt i degknådarsyfte och det blev den största kenwoodmaskinen igen. Julkorven som vi premiäranvände maskinen till blev väldigt god, så god att vi åt upp den ett par veckor före jul.
På jobbet spelar vi barockmusik med en engelsk "Leader" som heter Elisabeth Wallfisch, väldigt inspirerande, jag har tyvärr för första gången varit hemma för vård av sjukt barn mitt i en produktionsvecka och missat ett rep. Det spelar nog inte så stor roll för i barocksvängen verkar det mesta tas lite "på talang".

Arrangeringen för årets julkonserter med SCOP blev klar häromdan och det känns som att nu är det jullov.

Att man är avslappnad är mkt viktigt i valthornspelarbranchen vilket en journalist på DN uppmärksammade häromveckan, jag hade en biltidning på notstället med en bild på SAAB biopower uppslagen bredvid Mahlers 2:a. Hm, inte så smart kanske, men mycket bättre än andra brasskollegor som läst både p-tidningar och vapenmagasin med AF's gosskör bakom sig.(Tack för bilden L.Epstein)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det va kul Johan, men saab? jag blir imponerad över din överlägsna simultanförmåga hmm felstavning eller? det får du stå ut med i sånt fall.Kul oxå att du hittat på bloggen igen alltid lika roligt.
Fam Kil önskar er alla God Jul.

Mange sa...

Just det! Saab är det som gäller nu...Du är MYCKET modemedveten, Johan!!

Anonym sa...

Vi håller på familjetraditionerna, använd din nya Kenwood flitigt! Kram!

Anonym sa...

Jag känner en person som såg när du inhandlade en köksmaskin på östermalm, aldrig får du vara ifred!!

Ha en skön jul!

FIH