söndag, november 19, 2006

Musikens gyllene snitt...


Torde vara att man spelar en rytm som dunkar 5 mot 8, typ nästan alla naturfolk har den rytmen i olika variationer, synd att man själv inte kan översätta detta till sin egen musikstil nu när jag för en gångs skull skriver lite egen musik och inte bara "arrar". Å andra sidan kan man väl inte säga att det är ens egen musik helt när man jobbar mot regissören och ljudansvariga på ett filmbolag. Roy Andersson är å andra sidan en av de mest öppna regissörer jag träffat, jäkligt högt i tak hos honom i hans studio på Sibyllegatan. Problemet är bara att man är bunden av tidskoder, musikläggningsnivåer och naturligtvis även åsikter vad som passar till vilka scener mm.
Kul är det iallafall med lite omväxling till det vanliga hornspelet, arrjobb av uppföljaren(Nina Frisk heter den) till Masjävlar trillar också in nu lagom till jul, det ska bli kul att se vad Maria Blom hittat på denna gång, det handlar tydligen om en flygvärdinna i stockholm tror jag.
Åter till Roy Anderssonfilmen som jag tror stenhårt på, den är verkligen speciell med Roy's egensinniga bildspråk.

2 kommentarer:

Mange sa...

Johan, skriv nu inte för deppig musik och ja, massvis med horn ska det vara!!

Anonym sa...

Hallå hallå!

I morgon är det konsert minsann. Och nu har jag besökt din blogg. Vem som helst kan lägga upp en blogg. Ibland blir det rätt märkliga resultat (och då syftar jag inte på din).

http://beauharnaisbetraktelser.blogspot.com/

Vi ses i morrn.