tisdag, oktober 10, 2006

Sur klubba eller "sticksigt" hö?


Det är väl nu när det börjar kallna på lite grann då man fattar vilken fin sommar det blev. "O" blev ekiperad som mig i Husby-dräkt och gjorde allt man ska göra i folkdräkt på midsommardagen, nåväl, han är för liten för att supa o slåss, men lite trilsk var han allt innan "dräkten" hade kommit på. Det är ju trots allt ingen Spidermandräkt vi snackar om här, sämskinnsbyxor, långstrumpor(ylle), skjorta och ylleväst. Folkdräkten räknas faktiskt som fullvärdig Svensk Högtidsdräkt motsvarande Frack(Jackett)och jag ska banne mig byta ut fracken mot Husbydräkt nån gång! Man får se till att man är i bra form spelmässigt för nog skulle man hamna i rätt många människors blickfång...
Denna vecka är det Henze, Benjamin, Rihm och Knussen som gäller. Vi framför med KammarensembleN dessa komponisters alster på fredag och lördag, Knussen är iallafall min favorit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars barn iförd denna ytstyrsel mitt i sommaren inför andra barnen,nä klart mr o ska briljera med en batmandräkt:)

mvh mr Kil

Anonym sa...

Bäst att passa på att klä upp dom medan man kan, min g-son O var verkligen sööööt i dräkten. Kram // G-mor K