onsdag, oktober 04, 2006

Inga siktkaksrecept i...


Jag och äldsta barnet blev lite bakningssugna och för att slippa enformigheten med "Rofans Vardagsbröd" eller "Kerstin Teglers Kavring" så snokade jag runt i våra receptböcker. Inte ett enda recept på siktkaka, jaja, man kan ju alltid "googla" siktkaka+recept. Nähädu, en till "mina" att trampa på, inte ett enda bra recept på siktkaka på nätet heller. Sista utvägen är alltid att läsa på rågsiktpåsen och mkt riktigt, där fanns ett recept.
-Tur att vi alltid har en påse torkade Pomeransskal i bakningslådan ansåg "K"! Det behövs nämligen till detta receptet.

På tal om recept har en av min pappas "brorsas" brorsdöttrar börjat skriva recept för en kommande kokbok hon ska ge ut. Det blir nog recept som de flesta kan ta till sig, jag har läst några utav dessa och det blir nog "hälsouttänkt" och god mat. Jag var lite orolig innan jag läste recepten pga alla nyheter vad som är nyttigt o onyttigt typ daggmaskar, alger o annat som far runt i hälsovärldens nyckfulla trendträsk, men, det verkar bli helt vanlig mat med kostcirkelns näringslära som bas.
Nu bär det av på turné några dar och finns det möjlighet så bloggar jag om god mat o fin musik i massor, Beethovens 7:a o några mer örhängen ska vi exekvera!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Råg i ryggen är visserligen bra men det är bättre om det finns gott om älg i Ryggen.

Älgjägaren packad och klar

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare,förövrigt kan tilläggas att älgjägaren ifråga utövar kurser i Påslakan-vikning runt i släkten med bravur.Misstänker att du oxå gått kursen ifrån barnsben.

mvh kil