måndag, maj 12, 2008

I have a dream...

Martin Luther King sa så 1963 i ett av världshistoriens mest berömda tal, viktigt, angeläget tycker jag.
Men...
En riktig dröm, "mara", man minns och ryser av, det är grejor det.
--
Här är ett alster från inatt;

Jag drömde att jag satt hemma och vek små stjärnor av sugrör, sen av rädsla av att dessa skulle bli snodda så pulade jag in alla i munnen, med andningsproblem som följd. Dumt nog väckte jag Alexandra och bad henne hjälpa mig få bort alla sugrören, men hon är van efter ett gäng drömmar där jag svalt både fjärrkontroller, klädnypor samt en riktigt mara där jag svalt mobiltelefonladdaren med 1.5 meter kabel. I den sista drömmen med laddaren var jag faktiskt lite "tjock" i halsen pga att jag satt i mig en Tarragonakaka innan sängdags(Nötallergi).
--

Imorrnbitti flyger jag till Vitryssland för solospel och uppföljning av barnskivan vi slet med för ett år sedan. Naturligtvis har man ingen aning om hur allt ska gå till där, men förhoppningsvis kommer allt falla på plats när vi kommit fram.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha du kanske ska ta det lite lugnare Johan :)
Trevlig resa till vitryssland pojk och hälsa familjen.

Mvh Lasse