onsdag, april 30, 2008

Haha!

Johan Stael von Holstein parkerade så in i bengen fel idag och jag såg det, en stor Lexusjeep hade parkerat vid 2:ans busshållplats vid Stureplan. För er som inte känner till honom kan jag nämna att han är en slags nyliberal entreprenör som drev diverse företag på 90talet, bla Icon. Hans svar som ni kan läsa i länken ovan är; jag hade många bra och viktiga möten idag...
Jag är emot polisstater men ibland för att få logistiken att fungera tror jag att det måste till en del tuffare åtgärder än en förhållandevis låg böter och ett snicksnack med nån journalist från kvällspressen. Denne man är dessutom farligare än parkeringsförseelser, han vill även avskaffa kulturpolitiken, konstigt sagt av en nyinvald medlem i Statens kulturråd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade gjort samma sak med den betalningen från Lexus :)

kfl

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog