fredag, september 29, 2006

En spark i rätt riktning...


-Tänk om jag vore platschef på ett "bygge" där sedan huset rasade samman och jag hade vetat om och "mörkat" grava misstag i hållfastheten i betongen, dimensionerna på bärande reglar mm...

-Igen; Tänk om jag ljugit i en anställningsintervju för en revisorstjänst om min grava sifferblindhet...

-Åter igen; Tänk om jag hade varit inköpschef på Skopunkten och beställt 15000 vänsterskor utan matchande högersko...

-"Ultima" igen; Tänk om jag hade varit Statsminister Göran Perssons högra hand och Statssekreterare, typ chef över en jäkla massa tjänstemän på Statsrådsberedningen och den tyngsta posten på Regeringskansliet och i det ämbetet ljugit för KU och en himla massa drabbade i Tsunamikatastrofen för nåt år sedan, bara för att rädda "Storpotäten"(Persson) eller mitt eget skinn...

-Slutligen; Jag hade troligen aldrig fått förtroendet att ens skruva ihop en IKEA-garderob åt byggföretaget.

-På revisionsbyrån får jag nog inte ens springa och handla kaffebröd för firmans pengar.

-Som skohandlare slutar min karriär i nån källare sorterandes utrangerade "skoknektar".

-Lars Danielsson har sökt 8 toppjobb som diplomat, han är ju så "kompetent"... Varför ska han bli vårat ansikte i Bryssel, Los Angeles eller Indonesien?

Återigen återknyter jag till mitt eget kall; om jag spelar fel tillräckligt mycket så kan jag bli dirigent, ok, via en tuttiposition i Altfiolsektionen måhända, men iallafall...

Inga kommentarer: