fredag, januari 02, 2009

Trosfrågor, ett dåligt ord för religionsproblematik!


Svtprogrammet Halal-tv har ju rört upp en debatt som är både bisarr och löjlig, låt brudarna ha sina muslimska accessoarer, men låt de som tycker det är fult få tycka det, enkelt, demokratiskt. Problematiken spinner igång på när mediamänniskor ger sig på Svt med syrliga inlägg från alla håll att public service låter trosprogram produceras via samhällsredaktionen. Trosuppfattningen som programidé har producerats i mer trosliberala länder och bör ju silas genom både kultur och politikfilter på Svt, iaf om de fick bestämma själva, de icke tillfrågade redaktionerna naturligtvis.

JAG STRUNTAR TOTALT I DEBATTEN, och undrar;

Finns det inga bättre ord än alla ovan nämnda, kursiva ord med damunderkläder?

Utan att invektivisera allmogen och pöbeln, så tippar jag att de flesta av dessa tror att kvällstidningarnas rubriker handlar om, just det, damunderkläder.

Ska skriva brev till ordekvilibristen Horace Engdahl på Svenska Akademien och fråga.

4 kommentarer:

Oss.... sa...

Måste bara säga: Men usch vilka fula trosor du har hittat.......

Johan Ahlin sa...

Jo, min trosuppfattning är inte riktigt definerad.

Anonym sa...

Jag tror mig veta vad du gillar för vi har troligen lika smak?
http://trosor24.se/

KFL

Johan Ahlin sa...

Hoppsan! säg inte tjejkalsonger, då får vi på moppo.