söndag, januari 25, 2009

Bra sägning!

"Varför leva som om man vore sjuk, för att kunna dö frisk?"

Apropå Wallenbergare på lammfärs, där varje 100 gram färs ackompanjeras av 1 dl grädde och 1 äggula. Lägg till riktigt gott potatismos där det ska "vispas vigoröst" i 5 minuter, för att 1 kilo potatis(La BF 15, fransk sort, mörkgul, fast) ska tillgodogöra sig 250 smör. Tillika smörslungade ärtor...

Lagade och åt detta för ett par dagar sedan, OCH JAG LEVER!

fotnot. Potatispuren är naturligtvis Joel Robuchon's, och kom inte och säg att smöret spelar roll här, han är mångmångmiljonär på sina restauranger som finns över hela världen.

Förresten glömde jag nämna att man späder puren med 1 glas mjölk, om nu det spelar någon roll...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johan! Du, det där lät smarrigt! Vet ju att du lagar god mat och Alexandra har ju ofta med sig de lux matlådor till jobbet. Hoppas det är bra med dig och övriga familjen. Tänkte vara lite fräck och fråga om du kan "fixa in" mig på Spotify? Ha en trevlig helg och hoppas att ni får en skön semester på Teneriffa! Hälsar Sanna F

Johan Ahlin sa...

Tjena Sanna, klart du ska ha Spotify! Jag har tyvärr ingen inbjudan att erbjuda, däremot tycker jag du ska gå in på www.spotify.com och anmäla ditt intresse, så blir du säkert med inom 2-3 veckor. Glöm inte att kolla skräpkorgen då deras inbjudan lätt hamnar där.