måndag, juni 18, 2007

Fäng Tjoi!?


Vad ska jag somna i nu när soffan är utburen, vilka leksaker ska jag nu snubbla över svärandes och vilka pocketböcker med våld i ska jag damma varsamt? Alla fattar den djävulska planen i min frus huvud där jag tror att vi ska byta ut lite grejor i heminredningen, bah, det är bara en del i en stor konspiration hon klurat ut med sin ormhjärna.


DEN STORA UTRENSNINGEN!



Man känner sig ganska liten när hon tar i...


Vi ska tydligen bara behålla det vi tycker om, och i mitt fall är det pianot och den rätt nya matsalsgruppen, ett föredetta spritskåp från Naturhistoriska där det legat havsdjur i alkoholburkar, inspelningsbara DVD:n och 2 TV-apparater. Datorn, barnen och till sist Alexandra. Och just det, min egendesignade och egenbyggda sideboard. Det blir kvar. Allt annat ska bort.
Feng Shui heter det och ska appliceras på oss, nu.
Kolla in inlägget nedan, White trash, den hänger ihop med detta. Apropå, bort med oönskade saker, dotter "K" kunde inte för sitt liv förstå hur nån kunde köpa hennes spruckna rosa dockpotta för 10kr, inte vi heller...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lite märkligt är det allt? Varför måste man gå efter en bok hur man ska möblera hemmet? Fäng Tjoi :) går som en farsot genom sverige.
Vissa saker håller jag med om är bra,jag börjar se en röd tråd i rensningen Johan med utförsäljningen av ditt hem.
Men vill du låta Fäng Tjoi bestämma din personliga smak av inredning är det ok för mig.Jag själv går efter eget tycke&smak :)
vänligen den ödmjuke kil.

Johan Ahlin sa...

Men, feng shui, jag tror det är nåt asiatiskt ord för fru?!
Nu drar vi till dalarna i 13-tiden.

Anonym sa...

Kan det betyda byt fru?
bara skoja lite pojk. Kör sakta /håll hastigheten ta med en termos med lite java.

vi hörs kil

Johan Ahlin sa...

OK , eran väska blir med och finns det utrymme kan vi stanna till i långtjärn, annars kanske det räcker med midsommardagen?

Anonym sa...

Det är lugnt,kanske A kan göra en feng shui med ungarnas kläder.

vi ses vänligen kul.