tisdag, januari 02, 2007

Bra sopran!


Aldrig skulle man väl tro att TV4 skulle producera klassisk musik, men det gjorde de med bravur häromdagen med BlåHusets orkester(Jag menar inte det blå mentalsjukhuset utanför Bollnäs utan konserthuset vid Hötorget i Stockholm). Bra ljud och bildproducering gjorde "Hitparaden" av operaörhängena bra rättvisa, dessutom kan man ju lägga till lite klang till det i mitt tycke lite stumma podiet. Det glimrade fint i stråket mestadels o konsertmästarmellansnacket var ganska jordnära. Det enda kruxet var att min mormor ringde upprörd under konserten och undrade var Ib hade tagit vägen, jag kunde lugna henne med att det var en annan hornist som hade jobbat länge som 1:e hornist som lirade på teven, hon köpte det hela när jag förklarat att det var en "SkålMas" tjänstgörande just den veckan.(Ok, en SkålMas är en Mas med skånskt påbrå som bor i Stockholm). Han skötte sig fint i Ave Maria by the way.

2 kommentarer:

Mange sa...

Men jag då...??

Johan Ahlin sa...

Du var jätteduktig också, den lilla killen från Lapponia med!