söndag, augusti 13, 2006

Varför viras Kajsa in i svenska flaggan?


Om man inte betalar skatt i Sverige skall man banne mig inte ta del av skatteförmåner såsom sjukvård, sport och fritid. Kajsa har säkert egna läkare som hon betalar dyrt för själv. Men är det inte konstigt att hon kan vara skriven i Monaco...
När Kajsa började med friidrott fick inte hennes klubb de bingolottopengar många föreningar fyllt sina kassakistor med utan via ideella insatser och skattepengar, ok det är den svenska avundsjukan och missunsamheten jag fått en släng av, men borde det inte kännas konstigt att vira in sig i svenska flaggan när man "bor" i Monaco? Så mycket goodwillambassadör är inte Kajsa att hon drar turister till Sverige bara för att hon hoppar över 2m en gång i kvartalet. Nej, rättvisa åt folket och likhet inför skatteverket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Johan. Förstår inte heller varför Monegasker skall viras in i Svenska flaggan.
Skall faktiskt vira in mig i flaggan nästa gång jag spelat solo och får resa mig efteråt. Hilsen RolfBe

Johan Ahlin sa...

eller så kan man göra som en kollega med Danskt-Svenskt ursprung; Spela Brahms horntrio skitbra för svt, och sen bara synas ätande och skrattande i bild.
Det var svagt av SVTred. att inte visa Brahms när man annonserat om "hornsolistlegendar"!