söndag, mars 26, 2006

Sjukt bra planlösning!


Eftersom man alltid har ögonen öppna för att hitta ett hus med sovrum åt alla och ett kontor/övningsrum blev jag förvånad när jag kollade in en bekants nyinköpta radhus på Resarö. För det första tog det inte en timme att köra bil dit, det tog 25min. Jag blev tvungen att åka in till Vaxholm o snacka lite med Statoilföreståndaren om biobränsle mm för att inte anlända för tidigt till polarn' med familj. Döm om min förvåning när jag insåg att ovanför köket o vardagsrummet fanns det fyra rum! Grymt bra planlösning. Familjen verkade trivas bra där ute och vi får nog addera dessa områden till husletartankarna i framtiden. Kul är den kalla vintern som ställer till det för fästingarna, dom kläcks nu i månadsskiftet, till en säker död, det säger iallafall auktoriteter på fästingproblemet. Bra för mig som har sånt jäkla fästingtycke, fick 5st på en kvart i skärgårn 1996, en bekant, Katarina A fick bort dom illa kvickt(Dom satt på väldigt konstiga ställen....), troligen skulle jag kunna få dom små illbattingarna på Kebnekajses topp i minus 32grader.

Inga kommentarer: