onsdag, september 09, 2009

h-horn

Yepp, nu kan man lägga det till sitt CV också. Jag har ju spelat Brahms 2:a flera ggr, men nu, efter de senaste dagarnas duvning så anser jag mig kunna Brahms.

Åker till Italernas land snart och inser att mina planer att köpa extremt fin torkad Rex Karljohan har ballat ur. Den fina deli-affärn ett par mil söder om Bolzano lär importera svamparna från sverige, dalarna, vikmanshyttan?! Vafan, 2 mil från vårt sommarhus...
Får bli ett besök på någon vingård istället, jag och hornkollegan som ansluter till turnen har sytt ihop vår egen resa till Merano, med därtillhörande hyrbil, hehe.

--

Just ja, vi ska Lira lite Mahler också...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men Johan.... du som är sån virituos (även) i köket borde väl ha koll på DalaSvamp AB... de exporterar ju nästan överallt ju, speciellt Italien. Garanterat plockade utanför husknuten, från ert Landställe. (Som vi för övrigt kollade till idag, och det står kvar!)

tralala från Smedsbo

Johan Ahlin sa...

jaja, ska köpa Portabellosvamp plockad av barn istället!

Anonym sa...

Din fd chef önskar ett lass Bran Caia om du ändå är i Italien och bara räknar paus.... :-)

Johan Ahlin sa...

För det första har jag aldrig haft någon chef... Jag är ju för fan Zuluhornist..

För det andra kan chefen hyra en Bungalow i Resorten "Riva Del Sol" via ABF, därifrån cyklar man på 1 timme till Maremma. Tyvärr lite för långt ifrån där jag ska vara!

För det tredje är min hyrbil avbokad, jag måste åka till Romerska riket en dag tidigare pga programbyte, ingen aning om vad som hänt..

Anonym sa...

Trodde bara det var fackpampar som kunde hyra in sig i Riva del sol...
Romerska riket är väl inte fel? De har goda viner i Lazio-området oxå!